יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

קציצות תרד ועדשים כתומות



אני מאושרת! מצאתי קציצות טבעוניות בריאות שהילדים שלי אוהבים!
תאמינו לי זה לא היה פשוט.
הם אוכלים כמעט הכל אבל כשהם אומרים יאמי אני יודעת שזו הצלחה!

אז מה צריך?
קופסת עלי תרד (כ 200 גרם )
בצל אחד גדול חתוך לארבע
חצי כוס עדשים כתומות (שהורתחו במים כ 5 דקות לריכוך קל)
חצי כוס קמח שקדים (למי שלא אוכל גלוטן) או פירורי לחם
כף טחינה גולמית (עדיף משומשום מלא אורגנית אבל לא חייב)
3 שיני שום
כף קמח עדשים או תפו"א
תבלינים שאני שמה: מלח, פלפל, טימין (אפשר לשחק לפי הטעם)
 ולשים בצד לסוף חצי לימון (לא חובה אבל בהחלט משדרג)

לחמם תנור 180 מעלות.
במעבד מזון אני מתחילה עם הבצל כי את זה הילדים שלי לא אוהבים להרגיש בקציצות.
כשהוא קצוץ אני מוסיפה את כל השאר(בלי הלימון!)
ומבלנדרת (מילה שהמצאתי :)) עד לעיסה אחידה אך לא מימית מידי.
זה השלב שצריך לבדוק אם צריך להוסיף עוד קמח שקדים או פירורי לחם.
כמובן שכל אחד לפי טעמו ואפשר לטחון הרבה פחות. תלוי באוכלים.
אצלנו אוהבים שזה במרקם של פלאפל בפנים בלי חתיכות.


העיסה רכה מאוד מזכיר מרקם של עיסת פלאפל.
עם ידיים משומנות על נייר אפיה אני יוצרת קציצות .
בתנור לעשרים דקות ואז להפוך בעדינות (אני הופכת עם תרווד)
ולעוד 20-30 דקות להשחמה. (בתמונה שכחתי אותן קצת יותר.. ובכל זאת יצאו מעולה.)
בחוץ קריספי ובפנים רך וירוק.

כשמוציאים מהתנור מזליפים לימון מעל.. לטעמי משדרג נפלא אך לא מחייב.

טיפ..
למי שאוהב חריף וכבר הוצאתם את המעבד מזון.. אז לנצל אותו לעוד משהו.
4 פלפלים חריפים ( אני שמתי 2 צלי אדום ו2 ירוק חריף)
4 שיני שום
2-3 כפות שמן זית
(לאוהבי הכוסברה - לא חייב, ככף עלים)
מלח
לטחון ליצירת סחוג, יוצא שילוב יאמי עם הקציצות ועם טחינה!

בתיאבון!
ותודה שהייתם :)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה